Skip to main content

Posts

Mer tjuvlyssnat...

Ännu en underbar kommentar från Tjuvlyssnat : Man 30+: Besviken!? Hur kan du vara besviken? Man 25+: Alla sa att det skulle bli en son. Man 30+: Du har ett friskt barn, vad spelar det för roll att det är en tjej? Man 25+: Nä, men jag hade liksom förberett mig på en grabb. Att vi skulle lira golf och så. Man 30+: Annika Sörenstam? Man 25+: Jo! Men hon är väl redan gift? Man 30+: Är du dum i huvudet?!

Klockrent!

Det här var ju sjuuukt roligt... rippat från Tjuvlyssnat : Kille 1: And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee. Kille 1: Du vet inte vart det kommer ifrån. Kille 2: Klart jag vet. Kille 1: Säg då. Kille 2: Det är Göran Perssons avgångstal.

Rolig skylt...

Fula ord!

Fick ett brev med posten igår från isländska SVT (mao RUV) där det stod att jag varit sen med att betala mina räkningar till dem och om jag inte betalada å det snaraste skulle de överlämna ärendet till advokat som skulle ta erfoderliga aktioner. Blev sådär _lagom_ glad över det här. Speciellt då jag redan har bråkat med dem om mitt icke-befintliga TV-innehav och trodde att saken var ur världen. Visar sig att kärringen jag talade med för en dryg månad sedan INTE hade rapporterat mitt hushåll som TV-fritt, utan istället inte gjort ett skit! Så när jag idag pratar med tant surkärring börjar hon gnälla om att jag redan från början borde tagit min monitor (som tullen tyckte var en TV) till RUV och visat upp den! Dessutom tyckte hon det var väldigt konstigt att jag inte ägde en TV och utlovade därför besök av en TV-pejlare. När denna skulle dyka up? Jo, när han knackar på.... Ok. Mycket osammanhängade, men jag är f-n aslack på det här!!! Ska nu ringa tullen för att fråga varför de rapportera...

Sköna måndag

Eller hur man nu ska uttrycka sig. Helgen är i alla fall över med alla strapatser som den medför - som t.ex extra långa sovmorgnar, kreativ kokkonst och nya bekantskaper. Var i alla fall en trevlig helg som började precis som vanligt och slutade på exakt samma sätt. Med andra ord inget särskilt, om nu inget kommer utvecklas från fredagens eskapader. Och om så blir fallet, får ni säkert läsa om det ändå... Annars e man tebax på kontoret och inser att man inte alls fått lika mycket mail (och merarbete) över helgen som man hoppades så den skörden tog inte alls lång tid. Sen visar det sig att beställningarna jag tänkt göra inte uppnår minimistorlek, så dem blev det inget av heller. Så nu tror jag jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe.

Panik!

Idag var jag för första gången tvungen att skrapa frost från bilrutorna!!! O dessutom låg solen så pass lågt att man hade en spotlight rätt i ögonen när man körde i öster (typ, hela vägen till jobbet). Blir ju sur... e bara 22 September. Trodde man skulle klara sig utan sånt åtm en månad till, men tji fick man :( Dock är det väl inte fullt så jobbigt som bilden påskiner.